Meghalt Leonard Lauder, a szépségipar ikonja
Meghalt Leonard Lauder, Estée Lauder fia, aki globális branddé építette az apja nevét viselő sminkes céget.
Meghalt Leonard Lauder, Estée Lauder fia, aki globális branddé építette az apja nevét viselő sminkes céget.
Negyven évvel ezelőtt a kis fekete tégelyes krém egyszerre lett a háziasszonyok és a modellek titkos fegyvere. A szinte hungarikummá váló termék a klasszikus idők után kicsit leült egy külföldi tulajdonos kezében, de sosem rombolódott le a márka hírneve.
Egészségmegőrzés, állatvédelem, környezetvédelem: sokféle okból keresik egyre többen a vegán és állatokon nem tesztelt kozmetikai termékeket. Ez a gyártókat is ösztönzi, de gyakori, hogy megtévesztik a fogyasztókat.
Egy cseh szupermodell új kozmetikai márkájánál a csomagolásért külön kell fizetni és a pénzt vissza se kapjuk.
A szépségipar csak az elmúlt években kezdett el zöldülni, ám a változást inkább a vásárlók kényszerítették ki, mintsem a cégek léptek volna - állítja Lotte Tisenkopfa, a lett Mádara szépségmárka alapítója, akivel a skandináv nők szépségfelfogása mellett arról is beszéltünk, hogy szerinte már túl késő-e van ahhoz, hogy valóban zöldebbé váljon a szépségipar.
Az EU-s tiltás gúzsba köti az iparágat, mert nehéz olyan alternatív kísérleti módszereket kitalálni, amelyek pótolhatják az állatkísérleteket. Ha mégis lennének ilyenek, akkor viszont a cégeknek a határ a csillagos ég, mert immár a legnagyobb piacot jelentő Kínában is eladhatók állatkísérletek nélkül készülő kozmetikai cikkek.
Úgy tűnhet, az online kereskedelem magával sodorja az Avon ladyt is, a magyarok mégis kitartanak. A cég gödöllői központjában néztük meg, hogyan működik a majdnem százezer magyar nőt megmozgató rendszer.
Miután déli órákban napozásra már buzdított a Tv2, ezúttal azt állították, hogy rákkeltőek lehetnek egyes naptejek. A múltkor bőrgyógyászok alázták szakmailag a Vajna-csatornát, ezúttal a napvédő szereket gyártók cáfolták a Tények riportjának állításait, amelyek szerintük konkrétan az emberek egészségére veszélyesek.
Kozmetikai cég ilyennel eddig elő sem állt, pedig a francia globálcég 2005 óta folyamatosan dolgozik rajta. Most be is jelentették: 2020-ra elérik a "carbon balanced" szintet. Ez azt jelenti, hogy úgy fognak tovább növekedni, hogy közben gyakorlatilag megszüntetik a károsanyag-kibocsátásukat. Sőt, az erdőirtások ellen is fellépnek.
Védőfaktor, a flakon kivitel, „a barna csaj a címkén” – a többség benyomások és minimális információk alapján választ naptejet. Így nem is tűnik fel, hogy az egyik leggyakoribb összetevője még a gyerekek ajánlott napozószereknek is a titán-dioxid, ami más országokban a tiltott, rákkeltő anyagok listáján szerepel. A hatóság szerint viszont korlátozott mennyiségben nem ártalmas, nyugodtan magunkra kenhetjük. De azért nehogy bekerüljön a szervezetbe.
Ismeretlen hackerek feltörték a Lush nevű kozmetikai cég weboldalát és megszerezték több felhasználó hitelkártya-adatait. Bárki, aki tavaly október és idén január között vásárolt, veszélyben lehet.